Voici un top, pas seulement un genre de musique, c'est sans ordre particulier, il n'y a pas de thème, seulement de la bonne musique pour vos oreilles.
Here is a top, not just a genre of music, no particular order, no theme but good music.
1 - Rhythm Heritage - Sky's The Limit (1978)
Les membres de ce groupe de studio étaient : Steve Barri (le réalisateur de Dizzy d eTommy Roe et You Baby par The Turtles), Michael Omartian (She Works Hard For The Money, Glory Of Love, Ride Like The Wind), Ed Greene (Donald Byrd, Barry White, Steely Dan, Marvin Gaye), Jay Graydon (Rhythm Of The Night), Scott Edwards (Brass Fever, Stevie Wonder, Freday Payne, Lamont Dozier, Hall & Oates) et Victor Feldman (Jackie DeShannon, Alphonse Mouzon, Minnie Ripperton et DC LaRue).
The members of this studio group were: Steve Barri (producer of Tommy Roe's Dizzy and The Turtles' You Baby), Michael Omartian (She Works Hard For The Money, Glory Of Love, Ride Like The Wind), Ed Greene (Donald Byrd, Barry White, Steely Dan, Marvin Gaye), Jay Graydon (Rhythm Of The Night), Scott Edwards (Brass Fever, Stevie Wonder, Freday Payne, Lamont Dozier, Hall & Oates) and Victor Feldman (Jackie DeShannon, Alphonse Mouzon, Minnie Ripperton and DC LaRue).
2 - Bob James - Take Me To The Mardi Gras (1975)
Durant la 2e moitié des années 80, âgés de 12 et 10 ans, moi et mon frère étions convaincus que Walk This Way de Run-DMC avec Aerosmith est la meilleure affaire au monde alors nos parents nous ont acheté Raising Hell alors qu'ils allaient en Floride. Je détestestais profondémment la chanson Peter Piper que je surnommais la chanson avec les cloches. Des années plus tard en mai 1993, je me rends voir Naughty By Nature au Métropolis (avec MCG & Cool J - moins de 1000 écoutes pour leur ''succès'' So Listen sur Spotify) et un DJ a joué la dite clocharde qui reprend Bob James. Avec la réaction de la foule, j'ai compris ce que j'avais manqué durant toutes ces années.
During the second half year of the 80s, aged 12 and 10, my brother and I were convinced that Run-DMC's Walk This Way featuring Aerosmith was the greatest music deal in the world, so our parents bought us Raising Hell when they were going to Florida. I deeply hated the Peter Piper song which I nicknamed the song with the bells. Years later in May 1993, I went to see Naughty By Nature at the Metropolis (with MCG & Cool J - less than 1000 plays for their "success" So Listen on Spotify) and a DJ played the so-called ringered covering Bob James. With the crowd's reaction, I realized what I had been missing all these years.
3 - The Eagles - Those Shoes
The Long Run est le sixième album studio du groupe de rock de Los Angles. Il a été publié en 1979 par Asylum Records et échantillonné / utilisé par The Cold Crush Brothers, The Fantastic Five, Boogie Boys, Eric B & Rakim et Beastie Boys.
The Long Run is the sixth studio album by the Los Angles rock group. It was released in 1979 by Asylum Records and sampled / used by The Cold Crush Brothers, The Fantastic Five, Boogie Boys, Eric B & Rakim and Beastie Boys.
4 - Dexter Wansel - Theme From The Planets (1976)
Le 10 mars 2023, les quatre albums des années 70 de Dexter Wansel étaient réédités. Tous avec Philadelphia International Records, il s'agit de Life On Mars en 1976, What The World Is Coming To en 1977, Voyager en 1978 et Time Is Slipping Away en 1979. Il a également collaboré avec d'autres artistes tels que Bunny Sigler, T. Life, Vinnie Barrett et Kenneth Gamble. Wansel a réalisé, écrit, arrangé, joué des claviers et du synthétiseur pour d'autres artistes de Philadelphia International Records ainsi que pour de nombreux autres étiquettes. En 1977, il réalisé l'album Unmistakably Lou de Lou Rawls, qui s'est mérité un Grammy. En tant que chef d'orchestre du célèbre orchestre MFSB, Wansel était le directeur musical / chef d'orchestre du spectacle historique à la Maison Blanche commémorant la toute première célébration du « Mois de l'histoire de la musique noire » en 1978. En 1981, il écrit et arrange la chanson Nights Over Egypt pour les Jones Girls. Les breakbeat de la pièce mentionnée ci-haut est encore vu comme il en 2024, comme ne font preuve les usages de Marcus King, Jpegmafia et Porter Robinson.
On March 10, 2023, Dexter Wansel's four albums from the 1970s were reissued. All with Philadelphia International Records, these include Life On Mars in 1976, What The World Is Coming To in 1977, Voyager in 1978 and Time Is Slipping Away in 1979. He also collaborated with other artists such as Bunny Sigler , T. Life, Vinnie Barrett and Kenneth Gamble. Wansel has produced, written, arranged, played keyboards and synthesizer for other Philadelphia International Records artists as well as many other labels. In 1977, he produced Lou Rawls' album Unmistakably Lou, which won a Grammy. As conductor of the renowned MFSB Orchestra, Wansel was the music director/conductor of the historic White House spectacle commemorating the first-ever "Black Music History Month" celebration in 1978. 1981, he wrote and arranged the song Nights Over Egypt for the Jones Girls. The breakbeats from the aforementioned track are still seen as it is in 2024, as evidenced by the uses of Marcus King, Jpegmafia and Porter Robinson.
5 - Chuck Brown & The Soul Searchers - Bustin' Loose (1979)
La chanson joue actuellement après le premier circuit des Nationals de Washington (les anciens Expos de Montréal) à chaque match au Nationals Park. J'ai trouvé mon premier exemplaire dans un marché aux puces à Shawinigan vers 1996 / 1997 avec Motor Booty Affair de Parliament.
It is currently played after the first home run the Washington Nationals (the old Montreal Expos) hit in each game at Nationals Park. I did find my first copy in a flea market in Shawinigan around 1996 / 1997 with Motor Booty Affair by Parliament.
6 - The Soul Searchers - Ashley's Roachclip
La chanson est tirée de l'album de 1974 Salt of the Earth du groupe de Chuck Brown, The Soul Searchers. À l'époque, vers 1996, j'ai échangé un 12'' de Ya Mama de The Pharcyde contre un exemplaire du disque qui contient le fameux breakbeat.
The song is from the 1974 album Salt of the Earth by Chuck Brown's band The Soul Searchers. Bakc in the day, around 1996, I traded a 12'' of Ya Mama from The Pharcyde to get a copy of the LP that contains the famous breakbeat.
7 - The Winstons - Amen Brother
Ils étaient un groupe américain de musique funk et soul basé à Washington, DC Ils sont connus pour leur enregistrement de 1969 avec une chanson intitulée "Color Him Father" sur la face A et "Amen, Brother" sur la face B. À mi-chemin de "Amen, Brother", il y a un solo de batterie (interprété par G.C. Coleman) qui ferait de la sortie le disque le plus largement échantillonné de l'histoire de la musique électronique. Hormis les ventes de l'enregistrement original, Coleman n'a jamais reçu de redevances sur l'utilisation généralisée de l'échantillon, malgré les chansons qui utilisaient ou interprétaient son échantillon apparaissant sur des albums qui rapportaient des millions. Il est mort sans abri et dans la pauvreté à Atlanta, en Géorgie, en 2006.
They were an American funk and soul music group based in Washington, D.C. They are known for their 1969 recording with a song called "Color Him Father" on side A and "Amen, Brother" on side B. Way to “Amen, brother.” , there is a drum solo (played by G.C. Coleman) that would make this release the most sampled record in the history of electronic music. Aside from sales of the original recording, Coleman never received any royalties resulting from the widespread use of the sample, despite songs that used or performed his sample appearing on albums that grossed millions. He died homeless and in poverty in Atlanta, Georgia in 2006.
8 - Lyn Collins - Think (About It)
Son plus grand succès solo était la chanson de style gospel réalisée par James Brown "Think (About It)", tirée de son album du même nom de 1972 avec People Records. La chanson contient cinq breaks qui ont été largement échantillonnés dans le hip-hop et le drum and bass, le plus célèbre étant le "Yeah! Woo!" et "It take two to make a thing go right" en boucle dans "It Takes Two" de Rob Base et DJ E-Z Rock.
Her biggest solo hit was the James Brown-produced gospel-style song "Think (About It)", from her 1972 album of the same name on People Records. The song contains five breaks which have been widely sampled in hip-hop and drum and bass, most famously, the "Yeah! Woo!" and "It takes two to make a thing go right" loops in Rob Base and DJ E-Z Rock's "It Takes Two".
9 - Funk Inc - Kool Is Back (1971)
C'était un groupe de funk / soul jazz américain, fondé à Indianapolis, Indiana, en 1969 par Bobby Watley, Eugene Barr, Steve Weakley, Jimmy Munford et Cecil Hunt. During the 1970s, they were signed to the Prestige Records label for their five recorded albums, after disbanding in 1976. This famous breakbeat was used in 1983 by Yes for Owner of a Lonely Heart, this being the first drum break sampled in the history of musique.
They were an American jazz funk /soul jazz group, founded in Indianapolis, Indiana, in 1969 by Bobby Watley, Eugene Barr, Steve Weakley, Jimmy Munford and Cecil Hunt. During the 1970s they were signed to the Prestige Records label for whom they recorded five albums, though they later disbanded in 1976. This famous breakbeat was first used in 1983 by Yes for Owner of a Lonely Heart, it is the first sampled drum break in the history of music.
10 - Skull Snaps - It's A New Day
Le 12 octobre 2018, l’étiquette Mr Bongo sortait en réédition le fameux album de Skull Snaps enregistré en 1973. La chanson It’s A New Day a vu son rythme de batterie repris par Stezo, The Pharcyde, Das EFX, Redman, Black Moon, Lords of the Underground, Erick Sermon, IAM, Big L, Bran Van 3000, La Structure, Booba et Nolan the Ninja. En entrevue en 2016, le réalisateur George Kerr a expliqué la création de la chanson It’s A New Day. Il aurait fallu quatre prises pour avoir la version de l'album que nous connaissons. Dans une autre entrevue, Sam Culley a expliqué : Nous ne savions pas que It's A New Day serait la chanson de l'album. Quand on jouait en live, on ouvrait souvent le set avec un break de batterie juste pour mettre l'ambiance, c'est donc ce qu'on a fait sur It's a New Day. On l'a juste fait pour se ressaisir.
On October 12, 2018, the label Mr Bongo released a reissue of the famous Skull Snaps album recorded in 1973. The song It's A New Day saw its drum break taken up by Stezo, The Pharcyde, Das EFX, Redman, Black Moon, Lords of the Underground, Erick Sermon, IAM, Big L, Bran Van 3000, La Structure, Booba and Nolan the Ninja. In a 2016 interview, producer George Kerr explained the creation of the song It's A New Day. It would have taken four takes to get the version of the album we know. In another interview, Sam Culley explained: We didn't know It's A New Day would be the song on the album. When we played live we would often open the set with a drum break just to set the mood, so that's what we did on It's a New Day. We just did it to pull ourselves together.
11 - Led Zeppelin - When The Levee Breaks
On November 8, 1971, Led Zeppelin released their album IV. Many years later, the introduction of When the Levee Breaks, their Kansas Joe McCoy and Memphis Minnie cover, would spawn a drum beat popularized in hip-hop by Rhymin ’and Stealin’ of the Beastie Boys. Subsequently, Anthrax, Ice-T, Dr. Dre, Sophie B. Hawkins, The Chemical Brothers, The Goats, Björk, Massive Attack, Everclear, Eminem, DJ Shadow, J. Cole, Homeboy Sandman and BackxWash used this breakbeat.
Le 8 novembre 1971, Led Zeppelin sortait leur album IV. Bien des années plus tard, l’introduction de When the Levee Breaks, leur reprise de Kansas Joe McCoy and Memphis Minnie, allait donner naissance à un rythme de batterie popularisé dans le hip-hop par Rhymin’ and Stealin’ du groupe Beastie Boys. Par la suite, Anthrax, Ice-T, Dr. Dre, Sophie B. Hawkins, The Chemical Brothers, The Goats, Björk, Massive Attack, Everclear, Eminem, DJ Shadow, J. Cole, Homeboy Sandman et BackxWash ont utilisé ce breakbeat.
Comments