On May 13, 1985, the Parents Music Resource Center (PMRC) held a meeting in a Washington church where they fomented support for their agenda: a ratings system for albums and concerts like those used for movies, and also to keep offensive album covers out of view in record stores. Their efforts lead to warning stickers on albums with offensive lyrics. The stickers succeed in keeping laws off the books regulating the music, but many stores, including Sears, J.C. Penney and WalMart, refuse to carry albums with the stickers. It becomes common practice for labels to release "clean" and "dirty" versions of albums, and also a marketing tactic: 2 Live Crew issue their As Nasty As They Wanna Be album in edited form as As Clean As They Wanna Be - most buyers opt for the nasty. In the digital age, there are no stickers but albums and tracks are clearly labelled as "explicit" on services like iTunes and Spotify.
Le 13 mai 1985, le Parents Music Resource Center (PMRC) a tenu une réunion dans une église de Washington où ils ont fomenté un soutien pour leur agenda: un système de classement pour les albums et les concerts comme ceux utilisés pour les films, et aussi pour garder les pochettes d'albums offensantes. à vue chez les disquaires. Leurs efforts mènent à des autocollants d'avertissement sur les albums avec des paroles offensantes. Les autocollants réussissent à empêcher les lois de réglementer la musique, mais de nombreux magasins, dont Sears, J.C. Penney et WalMart, refusent de vendre des albums avec des autocollants. Il devient courant pour les maisons de disque de sortir des versions "propres" et "sales" des albums, ainsi qu'une tactique de marketing: 2 Live Crew publie leur album As Nasty As They Wanna Be sous une forme éditée comme As Clean As They Wanna Be - la plupart des acheteurs opte pour la version sale. À l'ère numérique, il n'y a pas d'autocollants mais les albums et les pistes sont clairement étiquetés comme "explicites" sur des services comme iTunes et Spotify.
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